go adventure
o društvu     
odprave     
priprave     
tisk     
povezave     
fotogalerija     

stik     




   domov

   natisni

   zemljevid
iskalnik

   kolofon
odprave

2007 rally Paris Dakar

Dnevnik ekipe iz relly Dakarja decembra in januarja 2007


04.12.06 Lizbona Dakar 2007
Tudi letos se odpravljamo na rally Dakar 07.
V slovenski ekipi sta dva tekmovalca: Miran Stanivnik in Tomo Merhar, posadko asistenčno novinarskega vozila pa sestavljamo Žiga Merhar,Branko Belingar in Darij Novak. Štart relija je v Lizboni na Portugalskem, šestega januarja prihodnje leto.



08.12.06 Tiskovna konferenca
V sredo 13.12.2006 ob 15 00 ste vabljeni na tiskovno konferenco udeležencev letošnjega vztrajnostnega ralija Dakar 2007. Predstavitev bo v raztavnih prostorih salona Meblo Jogi. Za pijačo in jedačo poskrbljeno.



17.12.06 Tiskovna konferenca DAKAR 2007

V četrtek 21.12.2007 ob 13 00 bosta prvič uradno predstavila svoj nastop na raliju Dakar 2007, slovenska tekmovalca Miran Stanovnik in Tomaž Merhar. Predstavitev bo potekala v Kongo Kasino Hotelu v Grosupljah.



28.12.06 Tiskovna konferenca Dakar 2007
V četrtek 21.12. so se v Casino Hotelu Grosuplje predstavili slovenski udeleženci letošnjega relija Dakar 2007.
Ob legendi tega vztrajnostnega relija Miranu Stanovniku, se letos prvič predstavlja Tomaž Merhar, ki bo prav tako kot Miran Stanovnik, tekmoval v kategoriji enduro motorjev.
Asistenčno-novinarsko ekipo v Toyoti sestavljajo: vodja Darij Novak, člana Branko Belingar in Žiga Merhar.
Za nemško asistenčno ekipo s kamionom tekmujeta Janez Krivic in Darko Goriup.
Vsi so zbrani pred stavbo Casino Hotela Grosuplje, gostitelja tiskovne konference.



foto: Miha Cvek


30.12.06 Primorska ekipa relija Dakar2007
Danes smo se prvič srečali člani novinarske ekipe na reliju Dakar 2007.



01.01.07 Transfer do portugalske obale
Ekipa v Toyoti (Darij, Branko in Ziga) je zjutraj štartala iz Vrtojbenskega mejnega prehoda. Pred njimi je dolg transfer skozi Barcelono, Zaragozo, mimo Madrida do portugalske meje in naprej do obale mediteranskega morja.
Jutri jih ze čakajo prvi tehnični pregledi.




02.01.07 Ekipa Go Adventure na poti v Lisbono
Po približni tisoč kilometrih prevožene poti smo dospeli na portugalsko mejo,tako,da nam ostaja za jutri le še nekaj sto kilometrov poti do Lisbone.

V hotelu smo skupaj s komletno ekopo Bauer team v kateri sta tudi Janez in Mišo.Pot čez Španijo je potekala brez nevšečnosti, izven programa je bi le ogled centra Madrida, kamor smo zaradi slabe signalizacije zapeljali vsi po vrsti.Po večerji gremo utrujeni zgodaj v posteljo.



03.01.07 Uspešno opravljeni tehnični pregledi
Danes smo prispeli v Lisbono po dva tisoč petsto prevoženih kilometrih. Pričakalo nas je sončno in toplo vreme. Takoj smo pričeli s tehničnimi pregledi in preverjanjem dokumentov.To je zelo zapleteno in zamudno delo, ker organizator še nima utečene ekipe. Pri nameščanju navigacijske in varnostne opreme smo morali odpraviti manjše napake na napeljavi.

Ko so bile vse težave odpravljene, smo dobili nalepke organizatorja s štartnimi številkami. S tem je bil zaključen pripravljalni del Dakarja 2007.
Tehnični pregled sta uspešno opravila tudi slovenska tekmovalca Miran Stanovik in Tomaž Merhar. Slednji je imel težave pri vžigu motorja. KTM-ova mehanika sta nekajkrat popolnoma razstavila vplinjač, vendar napake nista uspela dokončno odpraviti.

Na današnji pregled nista prišla slovenka voznika Mercedesove hitre asistenčne ekipe Janez in Mišo.
Čaka nas še krajši ogled okrašene Lisbone in namestitev v hotelu.Vsem pošiljamo lepe pozdrave.
Darij, Branko in Žiga

foto: Darij, Branko, Žiga


04.01.07 Dan v znamenju promocij vodilnih moštev
Volkswagen štarta na zmago z zelo izkušeno in od lani nespremenjeno ekipo z Ari Vatanenom na čelu. Carlos Sainz bo iz lanskih napak dirko vozil zelo previdno, kot sam pravi je Dakar zelo daleč.

Ari Vatanen in Fabrizia Pons
foto Darij N.

Mitsubishi se je predstavil z zelo močno lansko ekipo. Lanskoletni zmagovalec Luc Alphand, Stephane Peterhansel, Hiroshi Masuoka in Nani Roma. Z novimi Mitsubishiji napovejo ostali konkurenci močan boj.

Luc Alphond
foto Branko B.

V klasi tovornjakov zadnja leta zmaguje ruska tovarniška ekipa Kamaz z Yakubov Semenom za volanom, katerega lahko letos lahko ogroža le Nizozemsko moštvo De Rooy z dvema Ginaf tovornjakoma. V enem legendarni oče Jan De Rooy in v drugem njegov sin Gerard De Rooy.

De Rooy Jan levo
foto Branko B.

Želja Mirana Stanovnika je uvrstitev med prvo deseterico v kategoriji maraton, Tomaž Merhar se zaveda pasti na dakarski preizkušnji, zato bo vozil manj napadalno.


05.01.07 Konferenca
Ravnokar smo končali brifing, kjer so nas seznanili z varnostjo in vsemi omejitvami prihodnjih tras.
V Maroku bodo hitrostne omejitve stroge. Skozi mesta, naselja in brezpotjih bo potrebno ves čas držati oči še na brzinomerju..



05.01.07 Priprave pred dirko
Danes postaja iz ure v uro bolj napeto. Tekmovalci in asistenčna vozila zaključujejo tehnične preglede.
V tiskovni center prihajajo novi in novi novinarji,vrtijo se tiskovne konference tekmovalnih teamov(KTM, WV...)in organizatorja. Dopoldan je bil tudi breefing za novinarje, ki spremljajo tekmovanje v avtomobilih. Poseben povdarek je na varnosti, omejitve so zelo stroge, hitrost nadzirajo preko vgrajenih instrumentov(GPS), v vseh vozilih od prvega dne dalje. Vse slovenske posadke so opravile tehnični preglede, motorja in kamion so že v parc fermeju (prostor kamor zapeljejo vozilo po tehničnem pregledu).
Dogajanje spremlja množica obiskovalcev, zanje so pripravljene promocijske predstavitve v središču dogajanja. Zelo lepo so uredili mesto, ki živi z dirko Dakar 2007. Juri je štart zgodaj zjutraj, po krajšem transferju pride na vrsto dolgo pričakovana prva hitrostna preizkušnja, ki bo verjetno poskrbela že za prva presevečenja. Na progo gremo tudi z našim vozilom, da posnamemo in poslikamo atrakivne dele hitrostne preizkušnje.


05.01.07 Tekmovalne ekipe

Kinigartner
foto Branko B.

Večkratni legendarni svetovni prvak Heinz Kinigartner je predstavil KTM-ovo dvobarvno tovarniško ekipo z osmimi vozniki: francosko moštvo Gauloises z zmagovalcem Dakarja 2005 Cyrilom Despresom

Cyril Despres in Frans Verhoeven
foto Branko B.

in lanskoletno bolj uspešnejšo špansko Repsol moštvo z zmagovalcem Marcom Como.

Marc Coma
foto Branko B.

Z najmočnejšo sestavo osmih tekmovalcev in štiriintridesetimi člani asistence, zagotovo štartajo z ciljem zmagati v klasi SP.

KTM moštvo
foto Žiga M.

Kinigartner je predstavil še NBS neck brace system, kateri varuje voznikov vrat v slučaju močnejšega padca.

NSC neck brace system - varovalo vratu, ki preprečuje zlom tilnika
foto Branko B.

Razvila ga je ekipa KTM v sodelovanju z BMW-jem in zdravnikom iz južne Afrike.


05.01.07 Tehnični pregledi za klaso Buggy
Današnji tehnični so opravljala tudi vozila klase Buggy.

Buggy
foto Branko B.

Poleg številnih doma proizvedenih dirkalnikov, je največ pozornosti pritegnil Jean-Louis Shlesser z svojim izpopolnjenim bolidom.

Shlesser - Ford Buggy z izboljšanim podvozjem
foto Branko B.


več slik v fotogaleriji



06.01.07 Štart
Dirka se je začela.
Uvodna etapa Lizbona-Portimao se cela odvija na Portugalskem. Na 464 dolgi poti se bomo že srečali s peskom in za trenutek zaslutili okus po Afriki.

zemljevid vir ViaMichelin.com


06.01.07 Prva etapa Lizbona - Portimao
Smo v obalnem mestecu Portimao, kjer so locirane delavnice in imajo tekmovalci možnost servisirat svoja vozila.
Danes je bilo malo slabe volje, ker je bil dan "razbit", ampak se je na koncu vse dobro končalo.

Miran je prispel na cilj petinpetdeseti, tudi Tomaž je prišel skozi (na 202 mestu), s tem, da je imel velike velike težave z motorjem.
Na štiridesetem kilometru mu je motor ugasnil, ker mu je odpovedala elektrika in komaj je sprosil, da so mu ga prižgali in je lahko odpeljal naprej.
Med vožnjo je moral paziti, da ne bi padel in spet ugasnil motor.
Do začetka brzinca je prišel še ravno v času, zamuda bi pomenila diskvalifikacijo.

Tomaž je med vožnjo padel, a je na srečo dobil sotekmovalca in s kablom, ki ga je imel pri sebi ponovno vžgal motor.
Pozneje so mehaniki ugotovili, da je pokvarjen novi originalen KTM-ov akomulator in čeprav so ga zamenjali, še vedno ne dela dobro.


Tomaž Merhar in Miran Stanovnik
foto Darij N.

Miša in Janeza nismo slišali, kamioni so imeli drugo pot. Štartali so pozneje in vozili po širši in za njih primernejši progi. Na cilj prve etape sta prispela na triinšestdesetem mestu.

Mi trije smo vozili dobro. Problem pa je bil, ker nismo vedeli, da imamo v Toyoti obleke in hrano za Mirana in Tomaža. Oba sta bila čez dan brez hrane in možnosti za se preobleči. Slabo voljo smo pregnali ob večerji..

Jutri se dobimo ob 7h pred hotelom, gremo skupaj na štart in na štart brzinca, potem pa se ločimo. Motoristi naprej do Malage, mi pa do Gibraltarja, kjer bomo v Afriko odpluli z drugim trajektom.

Jutrišnja etapa bo zahtevnejša in nevarnejša. Vozili bomo po tršem terenu.


07.01.07 Druga etapa Portimao - Malaga
Smo na 53km po roadbooku, na avtocesti iz Portimaa proti španskemu obalnemu mestu Algeciras, kjer imajo tekmovalci možnost prve asistence. Danes so vozili brez spremstva, ker se asistenčna vozila niso smela približati tekmovalni trasi.

Miran in Tomaž sta progo prevozila brez večjih problemov. Motorji so delali, nagajala pa jim je GPS oprema.
Težave so imeli med brzincem, ko jim je oprema ugašala in niso vedeli kakšne so hitrostne omejitve.

Tomaževe težave z GPS-om
foto Darij N.

Tomaž je prvič zares užival. Proga je bila trša, čisto drugačna od včerajšnje.

Danes smo glede pritljage previdnejši. Motorista sta se preoblekla in v majhna nahrbtnika pospravila dokumente, nekaj hrane in obleke. Od tukaj naprej bosta brez nas do jutri zvečer.
Vsi tekmovalci gredo na trajekt v Malagi. Na trajektu bodo prespali in šli zjutraj na transfer in že na brzinca do maroškega Er Rachidia brez asistence. Mi jih bomo pričakali nekaj kilometrov pred ciljem tretje etape, da jih posnamemo in poslikamo.

Miran na cilju drugega brzinca Portimao
foto Darij N.

Tahnična asistenca za motorje je zaradi nesreče vozila zdaj japonska Sugawara, ki nudi suport štirim motoristom - Slovencema Miranu in Tomažu, Japoncu in Rusu. Ravnokar pripravljajo motorje in pregledujejo GPS opremo. Vsi motorji morajo biti pripravljeni na jutrišnji brzinc.

Vreme je lepo, toplo. Zunaj je 20 stopinj. Imamo še 300-400km do mesta Algeciras, kjer si moramo poiskati prenočišče.

Rezultati: Miran na 57. mestu, Tomaž na 139. mestu.
Skupno: Miran na 45. mestu, Tomaž na 193. mestu.


08.01.07 Tretja etapa Nador - Er Rachidia
Dan je bil dolg. Odločili smo se, da gremo naravnost do cilja tretje etape.
Iz španskega mesta Algeciras smo okoli 23h šli na trajekt in čez dve uri in pol prispeli na afriško celino. V Maroškem Tangierju se je malo zakompliciralo s carino, tako, da so nas izpustili na pot okoli 2:30 ponoči.

Prihod v Tanger
foto Branko B.

Izmenično smo vozili celo noč, jutro in popoldan. Peljali smo čez zasnežen Atlas do Er Rachidie.

Za vožnjo je na vrsti Branko
foto Darij N.

Pokrajina je čudovita, barve se noro prelivajo..
Organizatorji so nas spravili v malo neprijetno situacijo. Ne spustijo nas na progo, da bi poslikali in posneli tekmovalce. Tudi računalnikov z GPRS karticami ne smemo uporabljati za pošiljanje gradiva. Imamo sicer odprt press center, ampak je cena po poslanih podatkih v mrežo nesramno visoka.
Verjetno bomo poiskali kaksen CyberCafe, da prenesemo slike novinarjem in v fotogalerijo, prej pa moramo počakati Mirana in Tomaža, da se namestita.

Catering z avionom
foto Darij N.

Danes so imeli tudi oni dolg dan. Prevozili so 648km. Iz Nadorja do brzinca so imeli 205km transferja. Brzinc je bil 252km dolg, brez pavze med transferji in asistence.

Tekmovalci počasi prihajajo. Prvi so motoristi, avtomobilisti in kamionisti pridejo za njimi.

Miran je na 51. mestu s časom 41:44,
Tomaž pa na 214. mestu s časom 1:19:25.
V današnji etapi je bil najhitrejši Coma (ESP), za njim Blais (USA) in Esteve Pujol (ESP), vsi trije na KTM-ih.

V kategoriji avtomobilistov je danes vrstni red:
1. De Villiers (AFS) in Von Zitzewitz (ALL) v Volkswagnu
2. Sainz (ESP) in Perin (FRA)  v Volkswagnu
3. Peterhansel (FRA) in Cottret (FRA) v Mitsubishiju

pri tovornjakarjih pa:
1. Rusi Chagin, Yakubov in Savostin v Kamazu
2. DeRoy (HOL), Colsoul (BEL) in Slaats (HOL) v Ginafu
3. Stacey (HOL), Gotlib (BEL) in Der Kinderen (HOL) v Manu
Krivic in Goriup sta v svojem Unimogu danes na 65. mestu.

Vreme je lepo, jasno in brez vetra, upamo, da bo tako tudi čez noč.

Prav posebne pozdrave pa pošilja prijatelj Abdul iz Meskija, Mateju v Idrijo :)


08.01.07 Afrika
Končno smo na Afriških tleh. Maroko.
Do Er Rachidie imamo še 150km. Celo noč smo vozili izmenično. Zunaj je mraz, dve stopinji nad ničlo. Ko postavimo šotore gremo na teren.


09.01.07 Četrta etapa Er Rachidia - Quarzazate
Danes smo imeli slab dan. Naš motorist Tomaž je dirko odstopil. Na 220km etape si je pri padcu zlomil zapestje. Zdaj smo pri njemu v poljski bolnišnici na letališču, tukaj v Ouarzazatu.

Na letališču
foto Darij N.

Teren je bil trd. Same skale in kamenje. Izredno nevarno.
Tomaž je začel dobro, dokler ga niso dohiteli prvi tekmovalni avtomobili.
Z še enim motoristom sta vozila vzporedno, dokler ga ni začel opozarjati Sentinel (opozorilo na GPS napravi, da je drugo vozilo preblizu).
Motorista sta zavila vsak v svojo stran, Tomaž se je skušal umakniti v levo in spustiti mimo še vozilo za seboj in zapeljal v jarek, ki ga ni videl.
Vrglo ga je še kakšnih 20m pred motor in pristal je na kamnitih tleh.
Čeprav je vedel, da ima poškodovano zapestje, je pobral motor in se odpeljal naprej. Kljub neznosnim bolečinam je vozil še vse do prve kontrolne točke (CP1), še cele 4h.
Zdravniki so mu pozneje rekli, da njegova odločitev ni bila ravno primerna, saj se je zlomljena kost med prsti in zapestjem premaknila.
Zlom falang sicer ni hud, se pa lahko grdo zakomplicira, če ta prereže kakšen živec.

Seveda je bilo govora o varjantah, da bi nadaljeval dirko, a so mu zdravniki in mi to striktno odsvetovali. Dobil je opornico in zdravilo proti bolečinam, ki so se zaradi padca razširile povsod.

Zgodila pa se je še ena nesreča s smrtnim izidom. Južnoafriški 29. letni motorist Elmer Symons je na 140km brzinca padel na izredno nevarnem delu proge. Kljub hitri pomoči je umrl na kraju nesreče.

Tudi mi smo imeli nekaj težav na tem trdem, kamnitem terenu. Do cilja smo po brezpotjih približno 100km vozili 5ur po takem terenu, da je bilo groza.

Danes je kamp razdeljen. Motoristi bodo prespali na koncu današnjega brzinca, cca. 170km od Ouarzazata, kjer bodo jutri nadaljevali peto etapo do Tan tana. Mirana nismo obiskali, ker se nam je mudilo naprej v Ouarzazate, kjer je ležal Tomaž.
Od tovornjakarjev še nimamo nobenih obvestil. Vedno nas preganja čas, vse stvari rešujemo sproti. Zdaj se začenja pravi Dakar.
Slik še nimamo. Bova z Brankom poskušala kaj narediti. Danes nas čaka še čisto vse, se pogovoriti in poiskati najboljšo pot in plan za jutri, postaviti šotor, jesti in upamo, da tudi spati. V celem dnevu smo pojedli samo vsak svoj zavojček krekerjev..

Zjutraj sem dobil klic iz Mobitela, če vem kolikšen je račun za pošiljanje podatkov čez GPRS kartico, ker smo presegli 600EUR.. So nas pač opozorili, ker so smatrali, da je ukradena ali je kaj drugega narobe.
Ker smo prekoračili hitrostno omejitev v Maroku smo plačali kazen 500EUR. Med kontrolo GPS-ov, so nam povedali, da je na tistem delu, kjer smo vozili omejitev 100km/h in smo vozili prehitro.
Skupaj smo se odločili, da moramo malo "ustaviti konje", da bo potrebno bolj premišljeno nadaljevati dirko, sicer tudi mi ne pridemo do Dakarja. Ta pa bo samo še hujši, dražji in bolj problematičen. To sicer še ni velik problem, ampak vseeno moramo pazit na vse. Na vožnjo, naše naloge in delo.
Dakar je podoben areni, kot gladiatorske igre..

Slike bomo poskušali danes poslati iz kakšnega CyberCafeja, če katerega dobimo. Malo se še lovimo s časom in kot sem prej omenil, stvari rešujemo sproti.

Danes je malo topleje. Včeraj ponoči je temperatura padla pod ničlo in ob 5:30h zjutraj, ko smo se odpravili na pot je bilo še vse zamrznjeno.


10.01.07 Peta etapa Ouarzazate - Tan tan
Ob 21h smo imeli kratek brifing, kjer so nam povedali, kako bomo prečkali sporno mejo mednarodno nepriznane države severozahodne Afrike - Zahodne Sahare. Področje je zastraženo in minirano. Meja je sicer zaprta in jo odprejo samo za rally Dakar.
Obvezno se moramo držati proge. Ob njej bodo postavili sode v katerih bodo prižgali ogenj in nam kazal približno smer vožnje.
Napenjali smo ušesa, ker je bil angleški prevajalec zelo skop z opisom, francosko pa nismo razumeli prav vsega, kar je hiter govorec hotel predati ekipam.

Na pot moramo celo uro pred štartom motoristov. Od 3:30 moramo že voziti po progi.
Vstati bo treba še prej, da pospravimo šotore in gremo do štarta.
Šesta etapa bo najdaljša v letošnjem Dakarju. Prevozili bomo čez 800km in od tega bodo tekmovalci imeli 400km brzinca. Ko bomo zapustili Maroko, bomo vsi na brezpotju, Mavretanija bo težka preizkušnja.

Vsi smo pripravljeni. Zjutraj smo imeli kratek pogovor, razdelili smo si naloge, povedali "kar še komu leži na duši" in se še enkrat dogovorili od tega, kdo bo skrbel za vodo, do tega, kdo bo napolnil rezervoarje z gorivom v Toyoti.. Jutrišnji dan bo težak tudi za nas.

S Toyoto na progi
foto Darij N.

Tomaža smo ob 1h ponoči pospremili na letalo za Pariz. Na letališču imajo za nujne zdravstvene primere vse poskrbljeno. V dveh, treh urah si v Parizu, če gre kaj hudo narobe. Za tem smo šli spat in ustali dve urci pozneje. Bilo je manj mrzlo. Termometer je kazal 3-5 stopinj nad ničlo.

Miran je kljub okvari na sprednjih vilcah motorja danes odlično speljal progo. Na cilju je bil 23. in je sedaj na skupnem 23. mestu. Mehaniki skušajo popraviti okvaro.

Miran na današnji etapi štarta sam
foto Darij N.

Tudi naša Toyota je potrebna nekaj manjših popravil, luči nam ne gorijo.

V kategoriji motoristov je vrstni red etape:
1. Esteve Pujol (ESP), KTM
2. Coma (ESP), KTM
3. Despres (FRA), KTM

V kategoriji avtomobilistov:
1. Sainz (ESP) in Perin (FRA), Volkswagen
2. Peterhansel (FRA) in Cottret (FRA), Mitsubishi
3. De Villiers (AFS) in Von Zitzewitz (ALL), Volkswagen

Pri tovornjakarjih pa:
3. Stacey (HOL), Gotlib (BEL) in Der Kinderen (HOL) v Manu
2. DeRoy (HOL), Colsoul (BEL) in Slaats (HOL) v Ginafu
1. Rusi Mardeev, Belyaev, Nikolaev v Kamazu


divji Američani
foto Darij N.



11.01.07 Šesta etapa Tan tan - Zouerat
Zjutraj smo ob 3:30 pospravili šotore in pred vsemi tekmovalci šli že na progo. Iz maroškega Tan tana nas je čakala dolga vožnja do Zouerata v Mavretaniji - 817km.
Močno je deževalo, proga je bila vsa razmočena in vidljivost slaba. Veter je sunkovito pihal in raznašal velike oblake peska po pokrajini.
Veliko motoristov je imelo zaradi tega pozneje nekaj težav med vožnjo.

Jutro po deževni noči
foto Darij N.

Skozi koridor, ki so ga za rally Dakar odprli, smo šli skoraj pregladko. Iz Smare, kjer se vidi Mavretanska meja, je razvlečen 2m visok obrambni zid.
Skoraj 2000km je dolg. Maroko je v 80-ih s tem hotel zaščititi donosen triangel Layoun, Smara, Bu Craa. Zdaj vojaki Združenih narodov skrbijo, da ne pride do nemirov.

Ponoči je bila na trenutke vožnja prav neverjetna. Ob progi so gorele velike bakle, deževalo je kot iz škafa cele 4h in pihalo, kot na Ajdovskem, ko burja 100km/h vleče v dolino.

Prvi smo prečkali mejo. Žive duše ni bilo okoli nas. Odločili smo se, da se vrnemo, čeprav smo vedeli, da imamo "one way ticket" in je pot nazaj v Maroko skoraj nemogoča. Ampak vse je šlo brez težav.. Onstran meje smo se počasi začeli zbirati in ponovno šli na Mavretansko stran.
Ustavili smo se pri tisti naši skali, kjer smo se leta 2004 zgubili in nadaljevali pot do Zouerata.

Pod našim hribom v Mavretaniji
foto Darij N.

Zdaj se odpravljamo na večerjo, potem pa postavimo šotore. Nafto smo že natočili in smo pripravljeni na jutrišnjo etapo. Do Atarja, kjer se malo spočijemo , bo pot lažja - upamo.
V press centru ne deluje povezava, signal je šibak. Slike bomo poskušali poslati iz Atarja.

Rezultati današnje etape v kategoriji motoristov:
1. Viladoms (ESP)
2. Coma (ESP)
3. Blais (USA)
...
21. Stanovnik (SLO) in zdaj na skupnem 22. mestu
vsi štirje na KTMih

v kategoriji avtomobilistov:
1. Gordon (USA) in Grider (USA), Hummer
2. Schlesser (FRA) in Debron (FRA), Schles-Ford-Raid
3. Sainz (ESP) in Perin (FRA), Volkswagen

in tovornjakarjev:
1. Stacey (HOL), Gotlib (BEL), Der Kinderen (HOL), Man
2. De Rooy (HOL), Colsoul (BEL), Slaats (HOL), Ginaf
3. Mardeev (RUS), Belyaev (RUS), Nikolaev (RUS), Kamaz
...
61. Krivic (SLO), Goriup (SLO), Unimog in zdaj na skupnem 54. mestu


12.01.07 Sedma etapa Zouerat - Atar
Zjutraj smo se ob 5h že odpeljali do štarta in naprej v Atar.
Pot, ki je bila označena kot cesta, se je hitro zgubila v puščavskem pesku. V navodilih smo dobili samo dve koordinati na GPS napravi.

Etapa je bila precej naporna tudi za nas. Vozili smo izredno hitro, kot tekmovalna asistenčna vozila. S spuščenimi gumami smo dobili nekaj hudih udarcev, ko smo iz sipin zapeljali na trši kamniti teren. Ampak gume zaenkrat še držijo. Če bi te morali med vožnjo zamenjati, bi bilo to še bolj naporno, ker je pravi puščavski vihar ves čas pihal vzporedno s tlemi.

Vidljivost na progi zelo slaba
foto Darij N

Nekajkrat smo se ustavili in poskušali snemat, ampak je bilo to zaradi peska nemogoče. Kot običajno mi je odpovedala kamera, ko požre nekaj peska preveč, se rada ustavi. Se bom pa bolj posvetil fotografiji.
Vozili smo ob železniški progi, po kateri tovorijo rudo iz Zouerata proti morju. To je znana železnica, kjer vozi najdaljši vlak na svetu. Videli smo kompozicijo s petimi lokomotivami spredaj in zadaj, vmes pa s čez 100 vagoni, kako se leno premika proti obali.
Progo smo imeli za orientacijo. Toyota se je dobro držala. Vozili smo med sipinami in spet iskali tire..

Zunaj vihar 29 C, v kabini 29 C
foto Darij N.

Je pa gotovo najbolj umazano vozilo na rallyju. Niti luči se več ne vidijo, od sponzorjev pa je samo HIT, tisti največji še razpoznaven :)
Od Tan tana, kjer je močno deževalo, se je na avtu zapeklo blato, ki ga zlahka ne spravimo dol. Žiga se je ravnokar odpravil oprati vso to umazanijo iz njega.

Na cilj v Atar smo prispeli hitro. Od 16h smo se že tuširali, prvič po štirinajstih dneh obrili in preoblekli in smo zdaj vsi sveži kot rožice.

Branko je danes slab. Že nekajkrat je tekel na stranišče. Dal sem mu zdravila in zdaj počiva v šotoru. Malo me skrbi za njega, ko je bolj naporno ga rado zvije. Že včeraj se ni počutil najbolje.

Branko počiva
foto Darij N.

Miran je že na cilju. Sam pravi, da je bila vožnja zahtevna in komplicirana, ker je veter raznašal pesek v oči celo pod motoristična očala. Večkrat se je ustavljal in jih čistil z notranje strani, oči pa mu je prah čisto posušil. Z mikroporjem, ki sem mu ga dal zjutraj si je med dirko mazal rob očal, kar je malo pomagalo.
Današnja etapa je bila tudi navigacijsko zahtevna. Eden boljših tekmovalcev, je naredil 50km krog, da je spet dobil točko pred katero je izgubil sled.
Nekaj tekmovalcev, ki jih je srečal na kontroli (CP) ni imelo vseh točk vpisanih..

Miran z zeliščno kremo
foto Darij N.

Jutri je prost dan in končno se bomo lahko naspali. Predvčerajšnja noč v Tan tanu je bila prekratka. Zaradi močnega vetra smo spali le pičle pol ure. Samo če si bil v šotoru ga je držalo pri tleh.
V press centru sem rezerviral prostor in bom skušal poslati nekaj fotografij. Žiga pere Toyoto in Branko leži v šotoru. Vse je pod kontrolo.


13.01.07 Dan počitka v Atarju
Danes je bil "rest day" v Atarju. Planiral sem, da bomo postorili več stvari, kot smo jih do zdaj uspeli urediti.

Čez dan je bilo vroče. Zjutraj je prišlo čez 2000 gostov, ki bodo tu ostali čez vikend. Ogledali si bodo štart etape in se zvečer odpravili domov.
Spoznali smo hrvaškega tekmovalca Sašo Bittermana, ki vozi rally in se malo ogreva za tekmovanje v naslednjem Dakarju.

Miranova tehnična asistenčna ekipa Sugawara je danes na brifingu prejela priznanje za 25letnico udeležbe na rallyju Paris Dakar. V kategoriji tovornjakarjev so bili tudi že na zmagovalnih mestih. Asistenco pokrivajo štirim motoristom, med katerimi je tudi Miran. Zdraven sta še dva mehanika, ki noč in dan spravljata v red motorje.
Tudi mi smo del te ekipe. Vsak večer skupaj postavimo šotore in se pripravljamo za naslednji dan. Miran spi v našem malem kampu. Prav zanimiva druščina smo :)

Dakarsko umivanje nog
foto Darij N.

Včeraj zvečer je bil petek "petek za metek", pa smo se malo zabavali. Srečali smo naša prijatelja Quina in Bena. Leta 2004 smo si prav na teji etapi Zouerat - Atar skupaj pomagali do cilja. Takrat smo izbrali težjo pot po sipinah. Oni so imeli dobrega navigatorja, mi pa boljšega voznika. Jutri bomo verjetno vozili skupaj. Benov oče je zastopnik za rezervne dele za Land Roverja v Angliji. On vozi Manov štiri osovinski, največji tovornjak na Dakarju in ima asistenco za 5 Bowlerjev. To so predelani Land Roverjevi Defenderji. Quin pa vozi enega od teh tekmovalnih vozil. Brat Adam je sovoznik v tovornjaku.

Ben, Quen in Darij
foto Darij N.

Zjutraj smo bili pri Mišu in Janezu. Že 5 ali 6 dni se nismo srečali. Oba sta dobro in prevozila sta včerajšnjo etapo. Pravita, da je bila proga zelo tažavna za njihov 270 konjski Unimogov tovornjak. Tekmovalni jih imajo večinoma 400. Problemi so bili na sipinah, kjer sta se večkrat zakopavala v pesek. Tudi po 20krat sta bila zunaj in se ročno odkopavala in se spet poganjala čez sipino..
Zdaj popravljajo amortizerje. Od lanskega tekmovanja na Dakarju tovornjak ni bil servisiran. Prednja amortizerja sta polomljena.

Mišo in Janez
foto Darij N.

Branko je danes boljši. Popoldan sva zapravljala čas v CyberCafeju. Povezava je bila tako počasna, da sva dve sliki pošiljala cele tri ure. Za isto ceno smo potem v press centru v pol urce poslali ves ostali materjal.
Zdaj se že pripravljamo in pregledujemo roadbook. Odločili smo se, da ne bomo sledili tekmovalni progi, ampak gremo okrog po poti Atar - Nouakchott - Kifa - Nema. Izognili se bomo 600km sipin in trdega, nevarnega terena.
Z Miranom se dva dni ne bomo srečali. Tekmovalci bodo osmo etapo končali in prespali v Tichitu.


15.01.07 Deveta etapa Tichit - Nema
Po 1500 prevoženih kilometrih se spet javljamo. Včeraj se nam nam ni uspelo oglasiti, ker smo od jutra do večera prebili v Toyoti.
Zjutraj, še v Atarju smo bili na štartu in posneli tekmovalce. Tudi Miša in Janeza smo počakali.

Janez in Mišo na progi
foto Branko B.

Pot v Tichiko so nam organizatorji odsvetovali. Stotine kilometrov sipin in nevarnega terena ne bi uspeli prevoziti v dveh dneh. Šli smo po varnejši poti Atar - Nouakchott - Kifa - Nema, ki je sicer daljša.
Nekje 100km pred Kifo smo ob 23h omagali. Bolel nas je vsak kvatratni centimeter telesa. Ob cesti smo postavili šotore, povečerjali in odprli steklenico vina. Prespali smo pod čudovitim, jasnim zvezdim nebom.

Vozili smo sami. Bena in Quina nismo srečali, čeprav smo nekaj časa gledali od kje se bosta prikazala. Ves čas smo pazili na hitrostne omejitve. Dvakrat smo prekoračili 110km/h, a so nam na srečo v kontroli pogledali skozi prste. Na nekaterih področjih so omejitve celo do 30km/h, to pomeni, da smo vozili 3 do 4km skozi naselja s tako hitrostjo.

Transfer Atar - Nema 1500km
foto Darij N.

Danes zjutraj smo štartali mimo Kife in nekaj pred šesto zvečer prispeli v Nemo. Tu je direndaj, veter, vreme na pol jasno, tekmovalci počasi prihajajo.. Tudi Miran je že na cilju etape. Nismo se še srečali, smo pa videli njegov motor v rokah mehanikov.
Vozi zelo dobro. Trenutno je na skupnem 15. mestu!

Miranov pristanek
foto Branko B.

Prvo mesto drži Coma (ESP), drugo Despres(FRA) in tretje Casteu(FRA) vsi na KTM-ih.
Z Brankom se pripravljava na interviju z njim. Dva dni se nismo videli in gotovo bo dosti za si povedati. Še prej pa postavimo šotore. Z mehaniki smo se že pozdravili.
Nafto nam tu računajo po 1 euro. Vsi goljufajo in pri menjavi so sami problemi. Pri polnem tanku tako izgubimo po 30 eurov. Jutri bomo skušali odkriti kakšno menjalnico in naprej plačevati v lokalni valuti.
Ravnokar prihaja Miran. Gremo ga pozdraviti.


16.01.07 Deseta etapa Nema - Nema
Zjutraj smo naredili nekaj dobrih posnetkov tekmovalcev na štartu brzinca Nema-Nema. Ob progi smo se skušali prebiti po skalah, da bi snemali tudi vožnjo, ampak smo naleteli na nekaj težav.
Med vračanjem avto ni prižgal. To nam nagaja že od samega začetka, še iz Evrope.

Včeraj zvečer smo po staro angleško-slovenski navadi skupaj s prijateli angleži popili nekaj viskijev in jih povabili na današnjo vožnjo skupaj z nami.
Ko smo se vrnili v kamp smo preostali del dneva in dobro polovico noči prebili okrog Toyote in skušali odpraviti okvaro. Pomagal nam je električist angleške ekipe. Branko je dvakrat razdrl zaganjač z vso inštalacijo skupaj.
Pozneje pa smo ugotovili, da je napaka na akomulatorju. Ena celica je bila uničena.
Avto je sicer užgal, če nam je kdo pomagal z vleko ali če smo se spustili iz klanca, ampak jutri bi gotovo imeli še večje težave pri vožnji.
Akomulator smo odvrgli, in si sposodili nadomestnega.

Quin na progi Nema-Nema
foto Darij N.

Miran je spet dobro prevozil etapo. Malo se je jezil, ker je bila vožnja tehnično nezahtevna in je bilo treba 366km brzinca samo tiščati gas. Jutri čaka vseh samo transfer do Ayour el Atrousa.
Progo so organizatorji med dirko spremenili. Odpadla je trasa v Tombouctou v sosednji Mali.
Do konca letošnjega Dakarja so še tri resne etape, kar se vidi tudi po velikem osipu tekmovalcev.

Mnogo poškodb in odstopov
foto Darij N.


V kategoriji motoristev je skupni vrstni red:
1. Coma (ESP), KTM
2. Despres (FRA), KTM
3. Casteu (FRA), KTM
...
15. Stanovnik (SLO), KTM

v kategoriji avtomobilistov:
1. Peterhansel (FRA) in Cottret (FRA), Mitsubishi
2. Alphand (FRA) in Picard (FRA), Mitsubishi
3. Schlesser (FRA) in Debron (FRA), Schlesser

v kategoriji tovornjakarjev pa:
1. Stacey (HOL), Gotlib (BEL) in Der Kinderen (HOL), Man
2. Mardeev (RUS), Belyaev (RUS) in Nikolaev, Kamaz
3. Van Ginkel (HOL), Tijsterman (HOL) in De Rooy (HOL), Ginaf
...
38. Krivic (SLO) in Goriup (SLO), Unimog


17.01.07 Zapleti v Ayounu
Dobra novica. Žiga, naš glavni pogajalec v ekipi je denarno kazen za prekrške uspel znižati na 500eur. Organizator je priznal, da so kazni, ki jih je včeraj zvečer med brifingom zaostril prehude.

Oslov v Mavretaniji ne manjka
foto Darij N.

Še vedno je dolga vrsta pred šotorom organizatorja, kjer ekipe plačujejo kazni za današnje prekrške.

Branko se z Bolgarskim pilotom, Miranovim znancem pogovarja o možnosti za jutrišnji enourni polet s transportnim letalom.

Jutri zapuščamo Mavretanijo.
Urediti je bilo potrebno papirje za izhod iz države. Pred šotorom sem čakal dolgo vrsto s kupom papirjev v rokah. Ko me je carinik vprašal za vhodni žig, ki smo ga pozabili urediti po prestopu meje, me je zaskrbelo. Zaradi podobnih problemov se lahko v Afriki hudo zaplete. Uradnik me je odstavil iz vrste in pustil debelo uro čakati. Ko se je prostor izpraznil, je ta pogledal svojega šefa, ta pa mu je samo odkimal in vse je šlo skozi brez težav.. na vso srečo.

Na terenu nismo sami
foto Darij N.

Na cesti bom pozornejši in zelo natančen. Tudi do Branka in Žige. Želim, da dirko speljemo do konca. Do Dakarja imamo zaradi vseh omejitev hitrosti, napak v roadbookih, GPSih in znakih še 2500km zoprne in komplicirane vožnje.


17.01.07 Enajsta etapa Nema - Ayoun
Pesek, pesek in pesek. Pa še veter in vročina. Nebo je jasno in brez oblakov, kar je za ta čas in kraj malo neobičajno. V Toyoti imamo tono prahu, v torbah s fotoopremo je prah, v hrani je prah..

Prah je za fotografe prava mora
foto Darij N.

Smo v Ayounu. Danes smo imeli vsi 280km transferja iz Neme, ker so organizatorji črtali etapo Nema-Tombouctou. Včeraj so na brifingu poudarili, da na prekoračitve hitrosti ni več pardona in se bo vsaka kazen plačevala v polnem znesku. Seveda smo imeli zaradi tega danes težave.

Prihod v Ayun
foto Branko B.

Žiga je med vožnjo dvakrat prekoračil hitrost in so nam na cilju etape avto organizatorji kar zasegli. Morali smo iz vozila s ključi v rokah. Opremo smo morali pustiti noter, češ da je dirke za nas konec. Imeli smo nekaj sreče, da je ravno v tistem trenutku pristopila njihova predstavnica za tisk in to "policijsko aretacijo" malo umirila. Lahko smo se vsaj mirno pogovarjali in pogajali.
Cena je bila visoka - 2000eur. Naslednja kazen je definitivna izključitev.
Nevem kje je bila napaka, roadbook, GPS in znaki ob progi so kazali vsak svoje cifre.. Z strani organizatorja velika pomota in kot že običajno veliko, veliko napak.

Ekipa na delu
foto Darij N.

V zraku je čutiti napetost in slabo voljo. Nismo edini kaznovani danes..
Do konca dirke so še tri dalše etape in se nam slabo piše. Ne predstavljam si, kako bomo v slučaju podobnih napak v roadbooku dirko speljali do konca. Zelo moramo biti pazljivi!

Toyota na hribčku
foto Darij N.

Smo na letališču v Ayounu. Postavili so začasni kamp in vse je neurejeno. Hrana zamuja, sanitarij ni. Vse je površno pripravljeno.
Tekmovalci prihajajo. Mirana še nismo srečali.
Janez in Mišo sta včerajšnjo etapo prevozila z veliko težav. Unimog odpoveduje. Del za delom se kvari. Če etapa čez sipine Nema-Tombouctou ne bi bila odpovedana, verjetno ne bi prišla do cilja.
Naslednje etape niso na mehkem terenu in jih bosta lahko prevozila. Upamo, da bosta prišla do konca.

Branko in Žiga iščeta akomulator v "mestu". Med potjo smo se nekajkrat ustavili in povprašali za rezervne dele, a so bile cene za akomulator tja do 200eur! Bomo videli, kaj bosta prinesla. Važno je, da naša Toyota dela kot je treba.

Iščemo rezervne dele
foto Darij N.



18.01.07 Dvanajsta etapa Ayoun - Kayes
Zapustili smo Ayoun, prečkali Mavretansko-Malijsko mejo in skozi nešteto vasi prispeli do Kayesa.
Kot asistenčno vozilo smo imeli drugo pot od tekmovalcev in se z njimi nismo srečali do cilja. Proga je bila 484km dolga in od tega so tekmovalci imeli 257 brzinca.

Peterhansel in Luc Alphand
foto Darij N.

Naša pot je bila polna omejitev, ki smo se jih morali zdaj strogo držati. Vozil sem sam in nenehno pazil na kazalec hitrosti. Vozili smo 80-90km/h, v naseljih dosti manj, še pod 30km/h, zato pa smo imeli več časa za slikanje. V vaseh smo naredili nekaj res dobrih posnetkov.
Ob cesti smo videli že prvi Baobab, drevo, ki je značilno za to geografsko višino. Po njih vidimo, da smo na višini Senegalskega Dakarja in od zdaj naprej, se bomo pomikali samo še proti vzhodu.

Na lovu
foto Branko B.

Miran je etapo odlično zvozil. Pravi, da je bila proga tehnično zahtevna in je z vožnjo zadovoljen. Tudi mi smo.
Skupaj sedimo, kramljamo in pijemo vsak svoje pivo. Tekmovalci ves čas prihajajo, mi pa opazujemo kje se bosta prikazala še Mišo in Janez. Prijetno je tukaj, v ozračju je čutiti da se približujemo cilju. Tudi kamp in letališče je dobro pripravljeno, mirno lahko plačujemo z evri in pivo prodajajo. Po enem tednu sem se spet stuširal in opral srajco, ki je po slabi uri že suha in oblečena. Vse to samo primore k dobremu vzdušju :)
Tudi Thomas pride večkrat mimo, spije pivo in gre nazaj razstavljati motorje.

Med vožnjo smo videli fanta, ki so ga med dirko povozili. Nesreče se še vedno dogajajo.
Ob progi je v okolici vasi tudi po nekaj 100 otrok. Vsi mahajo in starejši ploskajo, cela vas pride na to predstavo. V Mavretaniji smo prej dobili kamen v avto, kot pozdrav domačinov..

Adam in otroci
foto Darij N.

Branko je danes želel z letalom iz Ayouna v Kayes. Peljal bi ga Miranov znanec, bolgarski pilot, ki z starim ruskim transporterjem leti nad afriško savano. Zjutraj smo ga pustili na letališču in šli naprej. Med vkrcavanjem, ga je ustavil varnostnik, češ da s tem tovornim letalom ne sme leteti. Kljub prepričevanju pilota, ga ni pustil zdraven.
In na vso srečo - letalo je bilo namenjeno v Tambacoundo :) Dva dni se ne bi videli..
Na letališču je ostal sam, samo še eno manjše letalo polno "direktorjev" je pozneje razlagal Branko, je bilo na progi, pa se je strpal vanj in se z njimi pripeljal do Kayesa.

V Sugawara teamu imajo zdraven žensko, ki skrbi za vse. Okrog nosi veliko beta kamero, dela intervjuje med tekmovalci, kuha, pospravlja, pomaga "šraufat" motorje in nam vsem nosi hrano. Prej je prišla k nam in nas prosila, če ji damo potne liste, da bo že ona uredila vse papirje. Prav neverjetna je :)

Kondo
foto Branko B.

Danes je prvi dan, ko bi morali začeti s tabletami proti malariji. Sam sem se odločil, da jih ne bom jemal, prav tako Branko, Žiga in Miran. Oblekli si bomo majice z dolgimi rokavi, dolge hlače in se našpricali. Mogoče ta odločitev ni zdrava, ampak je teren sorazmeroma suh in v bližini nisem opazil stoječih voda ali močvirij.


19.01.07 Trinajsta etapa Kayes - Tambacounda
Smo na letališču v Tambacoundi. Naš zadnji tabor.
Samo še ekrat postavljamo šotore, zadnjič spimo pod milim nebom in zadnjič iz "mobilnega" press centra kličemo in pošiljamo slike. Vsi se pogovarjamo o tem. Tudi tekmovalci se dobro zavedajo, da je pred njimi zadnja etapa.

Na štartu in Miran na SS13
foto Darij N.

Naša ekipa se dobro drži. Miran je danes odlično prevozil progo. Bilo je nekaj odstopov tekmovalcev, med njimi na vodilnem mestu Španec Coma (KTM), zaradi padca na brzincu.
Včeraj ponoči smo videli prispeti na cilj etape tudi naša tovornjakarja Miša in Janeza. Ob 4h ponči smo že štartali in prečkali reko Niger. Po običajnem transferju smo mimo številnih vasi vozili do Tambacounde. Hitrostnih omejitev smo se strogo držali.

Nočni prehod reke Niger
foto Darij N.

V kraju Fete Netbe, nekaj kilometrov pred ciljem smo se ustavili v vaški šoli. Učitelji so učence zadržali v razredih, mi pa smo jim razdelili svinčnike in zvezke, ki jih je bilo ravno dovolj za en razred. Za 47 malih učencev.

Skupaj z ucenci in Žiga v prvem C razredu
foto Darij N.

Ravnokar sem pozdravil prijateljico, novinarko iz Češke. Mož tekmuje na dirki. Prvič sem jih srečal leta 2002 na Dakarju, ko sta z malim Suzuki Samurajem prišla na podium. Posnel sem nekaj fotografij in sam pri sebi še dolgo za tem razmišljal, da če so oni s tem džipom prišli skozi, bo to uspelo tudi nam z kakšnim drugim vozilom. Takrat je padla odločitev, da se te rally preizkušnje udeležimo tudi mi.

Viera Kastanova in mož
foto Darij N.



20.01.07 Štirinajsta etapa Tambacounda - Dakar
Prispeli smo v Dakar. Smo pred Meridien hotelom zelo srečni in zdravi.
Gneča je nepopisna. Vsi se pozdravljajo, domačini igrajo na bobne in plešejo. Vzdušje je res pravo, hrupno in burno.
Do Dakarja smo zadnjih 15km vozili dve uri in pol. Na glavni cesti sta še vedno dve koloni, na stranskih tudi..
Branko že vrača varnostno opremo, GPS in sentinel naprave bomo potrebovali še jutri. Tekmovalce sicer čaka še ena kratka etapa, ki pa ne bo vplivala na že dosežene rezultate.
Zvečer bo zabava za vse.

Miran je osvojil odlično 14. mesto v skupnem seštevku.
V kategoriji motoristov so na prvih mestih:
1. Despress (FRA), KTM
2. Casteu (FRA), KTM
3. Blais (USAA), KTM

v kategoriji avtomobilistov:
1. Peterhansel (FRA) in Cottret (FRA), Mitsubishi
2. Alphand (FRA) in Picard (FRA), Mitsubishi
3. Schlesser (FRA) in Debron (FRA), Schlesser

in kategoriji tovornjakarjev:
1. Stacey (HOL), Gotlib (BEL) in Der Kinderen (HOL), MAN
2. Mardeev (RUS), Belyaev (RUS) in Nikolaev (RUS), Kamaz
3. Loprais (CZE) in Gilar, Tatra
...
Mišo in Janes v Unimogu sta na 44. mestu.
Čestitamo vsem!
Helikopter spremlja favorite foto Darij N.Kamaz foto Darij N.
levo - helikopter spremlja favorite, desno - Kamaz
foto Darij N.


več slik v fotogaleriji



21.01.07 Petnajsta etapa Dakar - Dakar
Danes vem da je nedelja. Izgubljen občutek za čas se je hitro povrnil.
Zadnji dan dirke.
Tekmovalci so imeli še krajšo a vseeno zahtevno etapo, 43km iz mesta Dakar. Ta ni vplivala na že dosežene skupne rezultate.

levo - Mitsubishiji in Luc Alphand, foto Darij N.
desno - Štart motoristov, foto Branko B.


Štarter je na stezo okrog jezera Lac Rose spuščal po 20 tekmovalcev skupaj. Miran je bil v zadnji skupini, skupaj z zmagovalci. Sam pravi, da je iz dneva v dan prihajal v boljšo formo. Na sami dirki se mu je kondicija izboljševala. To je njegov najboljši rezultat in ga vidim zelo zadovoljnega.

Zjutraj smo bili na štartu. Avtomobilistov in tovornjakarjev nismo čakali. Od tekmovalni progi smo naredili nekaj dobrih posnetkov in se nazaj vrnili ob obali. Ker smo vso opremo že vrnili, smo si lahko "dali duška". Do hotela smo vozili po široki plaži in tiščali Toyoto do konca, brez omejitev.
Na cilju smo si dobili dobro mesto na odru in počakali, da je Miran skupaj z mehaniki stopil na podium.
Mišo in Janez sta me ravnokar poklicala, da sta dirko uspešno končala. Zvečer se skupaj dobimo na večerji.

Miran na podiumu
foto Darij N.

Smo v Meridien hotelu na tiskovni konferenci. Press center je nabito poln. Še vedno je živahno, čeprav je čutiti, da je napetost popustila in se stvari počasi umirjajo.

levo - Prihod  skozi cilj, foto Darij N.
desno - Kirishima R. med prtljago, foto Darij N.


V ciljni areni, kjer so predstavili prispele tekmovalce, je Schlesser (FRA) priredil kratko zabavo za občinsto. Zapeljal je s podiuma in naredil krog v pesku. Avto je zmetal goro kamenja in praha okrog po odru, na novinarje in gledalce.. Ko se je razkadilo, ga je verjetno že čakala kazen organizatorja.


23.01.07 Cap Vert
Po treh tednih dirke in priprav, še zadnje javljanje iz Afrike. iz Zelenega rta, najzahodnejše točke celine.

Včerajšnji popoldan je bil pravi čas za počitek. Tekmovalni tempo se je umiril in med večernim sprehodom smo si lahko končno pogledali, kako izgleda kraj z druge strani rally Dakarja.
Na večerji smo se pozdravili z angleško ekipo, prijatelji, ki so nam obljubili, da nas obiščejo v Sloveniji. Za mizo so bili tudi Mišo, Janez in Mercedesovi mehaniki. Bilo je dosti dobre hrane, pijače, smeha in veselja.
Miran je na japonski ambasadi imel poslovno večerjo.
Večerno zabavo smo nadaljevalil v bljižnjem night clubu, tako da smo zjutraj spet "prezgodaj" vstali :)

Toyoto smo danes oddali. Po uri in pol iskanja in prebijanja skozi nešteto zamaškov smo ustavili policista, ki se je kar usedel poleg mene in nas vodil do pristanišča. Malo se nam je mudilo, ker so vozila sprejemali samo do 12h.

V Dakarju
foto Branko B.

Zdaj sedimo v baru ob atlantiku in s hladnim pivom vse lepo pozdravljamo in nazdravljamo celi naši ekipi, prijateljem in znancem.
Se vidimo doma.

Vsi člani skupaj
foto Branko B.



09.02.07 Dakar po Dakarju
Dobra dva tedna po zaključku relija Dakar 2007, so avtomobili in kamioni prispeli v pristanišče na severu Francije, Le Havre.

Na pot sta se odpravila "prostovoljca" Branko in Ivo, ki sta po poti doživela
mnogo zanimivih stvari.
Iz Gorice sta se odpravila z vlakom, preko Benetk, a so ju že pred Vicenzo
oropali, tako da sta morala pot nadaljevati brez prtljage, brez kamere in pomankljivo oblečena.

Brez dokumentov sta prevzela avto in se odpravila proti Parizu.

Tam sta v novih rezervnih oblekah, ki sta jih dobila v Toyoti, obiskala sorodnike in se končno malo pogrela in najedla. V oddajo Vi Tela, kjer sta bila gosta Miran Stanovnik in Tomo Merhar,sta se javila "v živo".

Slika Iva z dvema lepima dekletoma na ekranu je med gledalce vnesla nekaj dvoma, ali še nameravata domov ali ne.

V snežnem jutru se nslednji dan okrepljena odpravita na pot in se preko Nemčije, Salzburga in Italije, varno vrneta domov.

Toyote sicer še nisem videl, a upam , da jo nista prodala, kot je najprej izgledalo.
Verjetno sta se ustrašila slike kirurškega stroja, ki sem jo poslal po SMS-u.

Tekst : Darij
Foto mobi : Ivo


22.02.07 Utrinki z Dakarja 2007
V sredo 28.02.2007 ob 19:00, bomo v prostorih AMD Nova Gorica v Solkanu predstavili letošnji Dakar in utrinke asistenčno novinarske ekipe z najzahtevnejšega relija na svetu.
Vabljeni.





1994 Tunizija
1999 Go Adventure N.Gorca-Marrakech
2002 rally Paris Dakar
2002 Tunizija
2004 rally Paris Dakar
2004 Go Adventure N.Gorica -Marrakech
2004 rally d'Orient
2004 rally El Chott
2005 rally Paris Dakar
2005 Go Adventure Tunizija
2005 Go Adventue N.Gorica-Ksar Ghilane
2006 LDC Libya desert Chalenge
2006 Kilimanjaro,Serangeti,Ngoro Ngoro
2006 Tunizija
2006 Baja Spain
2006 jadranje Grčija
2007 rally Paris Dakar
2007 Alžirija
2007 UAE Desert Chalenge
2008 rally Dakar
2008 Egipt
2009 rally Dakar Argentina-Chile
2009 Go Adventure Maroko
2009 Cantabrija, Bskija
2010 rally Budapest Bamako
2010 Mohacs cup
2010 Namibija
2010 Rally El Chott


Asia Tmin   Asia-Tmin popotniški blog

Mišo Goriup   Mišo Goriup
  Malo drugačna potovanja

Miran Stanovnik   Miran Stanovnik
  puščavski lisjak

El Chott   El Chott
  Sahara Rallye de Tunisie